Det var som jag befarade

Fick papper från FK idag...de överväger att inte godkänna min sjukersättning efter 1 september....allt pga att en läkare inte kan skriva ordentligt...han har skrivit att jag kommer vara arbetsför inom 6 månader...tjena!...Jag har gått med den här värken i 10 (TIO) år...har de en mirakelmedicin nu åxå som gör att min värk bara försvinner så där hux flux?

Sen hade han skrivit att jag har vissa dagar mycket värk och andra dagar är jag värkfri.....men hallå....jag har ständig värk men VISSA dagar är den mindre påtaglig...värkfri har jag inte varit på 10 år...Jo..förresten...en vedcka förra året när jag och kärbon var till Turkiet...det var enda gången jag inte känt av värken..

Har varit så fullkomligt glad att jag iaf har klarat av att jobba halvtid...det är vad jag orkat med...har trots det fått vila minst en timme från det jag kommit hem från jobbet....det är ju inte bara jobbet jag ska klara av...jag ska ju kunna fixa vardagen här hemma åxå...har ett hem och sköta med..

Men jag har tid på mig till 9 september att komma in med nya uppgifter som kan styrka och som kanske får de att fatta ett annat beslut. Men jag vet ärligt talat inte om jag orkar bry mig...är så trött på Försäkringskassan och svensk sjukvård just nu....är fullkomligt allergisk.

Självklart vill väl jag som alla andra kunna jobba heltid...är så fruktansvärt less på att gå hemma...och VISST jag skulle klara av att arbeta heltid om någon annan sköter mitt hem.....om någon annan sköter tvätt, dammsugning..matlagning..hundturer (men hundturerna är det som får mig att orka ändå)..

Nä får väl försöka iaf att hitta något på halvtid.....kanske 75% beroende på hur jobbet är upplagt och hur det ser ut...det är väl bara o bita hop antar jag....vila får jag göra när jag blir pensionär....hrm....

Uppe tidigt idag...kärbon väckte mig halv fem...drack en kopp kaffe med honom o höll honom sällskap innan han skulle åka till Uppsala...(håller tummarna)..vill bara säga att jag älskar dig vännen....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0