Händelselös dag

Har inte hänt så mycket idag...läkarbesök på förmiddan...alla prover var ok..ingen reumatism iaf...det var ju skönt..

Doktorn skulle "fila"lite på läkarintyget..måste ju komplettera till FK ang min sjukersättning...men jag tror inte att det blir nån fortsättning på den....ska man ha sjukersättning idag bör man helst ha Parkison eller liknande...

Självklart vill ju jag vara fullt arbetsför vem fan vill inte det...trött på den här värken som blossar upp så fort man gjort något ..ok...vissa dagar är helt ok...då sprudlar jag av energi..orkar med vad som helst...kan röja o städa i ett nafs...sliter på jobbet  (iaf då jag hade ett jobb)...gör oftast mer än vad jag egentligen ska...men jag hatar ju att sitta still....

Sen kommer de där dagarna när jag inte kan göra annat än sitta still..dagar då energin ligger strax under fotknölarna..då det värker i varenda led o varenda muskel i kroppen...dagar då jag bara vill lägga mig ner o dö..

men jag biter ihop...gnäller väl lite extra så folk i min omgivning ska (om inte förstå) men iaf veta att IDAG just IDAG är jag inte medgörlig...idag fungerar jag inte...idag vill jag bara vara..

Idag är ingen sån dag...idag är jag ganska pigg...ska ta en tur ner till tvättstugan nu strax..solen skiner o livet känns ganska bra om jag får säga det själv..

Har pratat med min handläggare på AF..ska försöka leta reda på nå´t ställe där jag kan få göra arbetspraktik...ok...jag var anställd fram tlll juni..nu ska jag börja arbetsträna igen...känns väl inte så där JIPPI ändå..från att gå från anställd till miffo igen...

Ja ja...miffo e man väl inte...men det känns trist när man för bara ett par månader sedan hade noteringen LÖN på kontoutdraget nu har man istället..dagersättning....hur kul är det??..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0